داستان فرزندان آنجلینا جولی همسر و فرزند

داستان: فرزندان آنجلینا جولی همسر و فرزند آنجلینا جولی دوران کودکی لس آنجلس فرودگاه لس آنجلس مسافرت بازیگر اتیوپی فرزندان

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    «آقاي سخنگو به نظر شما آيا نامزد انتخابات رياست جمهوري ١٤٠٠ نيز وعده برطرف حصر خواهد داد؟» اين پرسش ما از محمد باقر نوبخت، سخنگوي دولت در نشست خبري روز گذشته

    حالا كو تا ١٤٠٠؟

    حالا كو تا ١٤٠٠؟

    عبارات مهم : سياسي

    «آقاي سخنگو به نظر شما آيا نامزد انتخابات رياست جمهوري ١٤٠٠ نيز وعده برطرف حصر خواهد داد؟» اين پرسش ما از محمد باقر نوبخت، سخنگوي دولت در نشست خبري روز گذشته بود كه با پاسخ جالب نوبخت همراه شد. سخنگوي دولت گفت: « حالا كو تا ١٤٠٠؟ امروز ١٣٩٧ هست. نمي دانم شما چطور اين پرسش به ذهن تان رسيد؟ اصلا در فضاي موجود «سكوت»، بفرماييد «خطاب به خبرنگار بعدي». ولی سخنگوي دولت ظاهرا متوجه مفهوم پرسش نشد كه اگر اين اتفاق افتاده بود شايد در پاسخ خود تجديد نظر مي كرد.

    مفهوم پرسش اين بود برطرف حصر يكي از وعده هاي انتخاباتي روحاني از سال ٩٢ تاكنون بوده است ولی اقدام مناسبي در اين راستا انجام نشده و احتمال مي رود اين وعده به شكلي موروثي به كانديداي بعدي رياست جمهوري انتقال یافته شود. نوبخت در حالي با چشماني ريز شده است و لحني متعجب گفت «كو تا ١٤٠٠؟» كه در نشست خبري ٣ ارديبهشت امسال وعده ديگري داده بود. نوبخت در آن نشست خبري با اشاره به نزديك بودن برطرف حصر گفت: «ما در شرايطي هستيم كه همه بايد در كنار هم باشيم و اينكه از شايستگي برخي از شخصيت هاي نظام بنا به دلايلي نتوانيم استفاده كنيم خوب نيست.

    حالا كو تا ١٤٠٠؟

    امروز با توجه به شرايط بايد كنار هم باشيم و دولت از برطرف حصر حمايت مي كند. موضع آقاي رييس جمهور را مي بينم و اي كاش بخشي از جامعه مي دانست ما با برطرف حصر شاهد برخورداري كشور از فرزندانش باشيم، برطرف حصر نزديك است.»

    در زبان فارسي ضرب المثلي وجود دارد كه مي گويد: «به عمل كار برآيد» و مصرع دوم به طنز «سخنراني» نيست تبديل شده است هست. اين ضرب المثل براي حال و روز اين روز هاي دولت راجع به وعده برطرف حصر صدق مي كند. نوبخت مي گويد موضع رييس جمهور در برابر برطرف حصر را مي بيند. حال پرسش اينجاست كه مگر مردم موضع رييس جمهور را نمي بينند؟ حسن روحاني بارها و بارها در دوران مسابقه هاي انتخاباتي موضع خود را مطرح كرده و هواداران و مخالفان نيز اين موضع را هم ديده و هم شنيده اند. حال پرسش اين است كه چه اقداماتي براي عمل به اين وعده انجام شده است است؟

    «آقاي سخنگو به نظر شما آيا نامزد انتخابات رياست جمهوري ١٤٠٠ نيز وعده برطرف حصر خواهد داد؟» اين پرسش ما از محمد باقر نوبخت، سخنگوي دولت در نشست خبري روز گذشته

    اگر اقدامي انجام شده است آیا اطلاع رساني نمي شود؟ چه موانعي بر سر راه رسانه اي كردن کارها وجود دارد؟ رييس جمهور بايد در اين باره به صورت براق با مردم صحبت كرده و توضيح دهد.

    بهمن ماه سال گذشته بود كه شنيده مي شد برطرف حصر در اختيار شوراي عالي امنيت ملي قرار گرفته هست. شورايي كه رياست آن بر عهده حسن روحاني، رييس دولت دوازدهم است كه برطرف حصر يكي از مهم ترين وعده هاي انتخاباتي او بود. وعده اي كه توانست شوري دوباره به فضاي غبار آلود سياسي كشور بازگرداند. از بهمن ماه تا امروز نزديك به ٤ ماه مي گذرد ولی هيچ اقدام قابل توجهي در راستاي برطرف حصر صورت نگرفته هست. همين مهم باعث شده است است تا گمانه زني هايي منفي در اين باره شكل بگيرد كه ممكن است وعده برطرف حصر به رييس جمهور بعدي به ارث برسد.

    نخستين بار عيد غدير سال ٩٤ بود كه زمزمه هاي برطرف حصر اوج گرفت و اميدي در ميان فعالين سياسي شكل گرفت ولی عيد غدير ٩٤ خبري از برطرف حصر نشد. برخي اعتقاد بودند شلوغ كاري رسانه اي و ايجاد دوقطبي برد- باخت در برطرف حصر باعث تاخير در اين مهم شده است است از همين رو طالبان برطرف حصر از جمله كميته پيگيري برطرف حصر در مجلس استراتژي خود را عوض كرده و تصميم به سكوت گرفتند تا اين روش را امتحان كنند. بعد از انتخابات رياست جمهوري ٩٦، بار ديگر زمزمه هاي برطرف حصر اوج گرفت. بسياري تصور مي كردند كه اگر پيگيري برطرف حصر در سكوت رسانه اي دنبال و تبديل به بازي برد- برد شود، برطرف حصر رخ مي دهد. اعضاي كميته پيگيري برطرف حصر نيز از بيان جزييات خودداري مي كردند تا ماجرا در فضايي عقلاني و به دور از هيجان پيگيري شود. ديدار برخي فعالين سياسي با مهدي كروبي شعله اين اميد را پر فروغ تر مي كرد تا جايي كه خبر برطرف حصر تا شب عيد ٩٧ به صورت غير رسمي دست به دست شد.

    متقاضيان برطرف حصر چه در فضاي مجازي و چه در فضاي حقيقي با وجود خوشحالي از اين زمزمه بازهم سكوت كردند و اگر خبري در اين باره منتشر مي شد از رسانه ها و خبرنگاران مي درخواست کردند كه به اين عنوان دامن نزنند تا اين مشكل حل شود. ٢٨ بهمن خبر برطرف حصر تا پايان سال ٩٦ به صورت رسمي از زبان علي مطهري بيان شد. مطهري در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: «به ما قول هايي دادند و گفته اند زياد در رسانه ها اظهارنظر نكنيم و در برابر آنها به دنبال اين هستند كه تا پايان سال به اين عنوان خاتمه بدهند. ما هم منتظريم آيا آنها به قول ارزش عمل مي كنند يا نه.» مطهري در اين گفت وگو ريشه استراتژي سكوت مسوولان را بازگو كرد و طبق صحبت هاي او از آنها خواسته شده است بود تا در اين باره زياد اظهارنظر نكنند.

    حالا كو تا ١٤٠٠؟

    مطهري در واكنش به اين پرسش كه اين وعده از جانب كدام نهاد مطرح شده است بود، گفت: «اين وعده از سوي برخي نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي مطرح شد كه نمي خواهيم نامي از فرد يا نهادي بياوريم. » سال جديد شروع شد و تعطيلات به پايان رسيد ولی همچنان حصر باقي ماند. علي مطهري كه پيشتر خبر از قول برخي نهاد ها براي برطرف حصر داده بود در گفت وگويي عدم محقق شدن اين وعده به وسیله برخي نهاد ها را بدقولي مسوولان امنيتي عنوان كرد. حالا بيش از ٢٣٠٠ روز از شروع حصر گذشته و نوبختي كه در ارديبهشت ماه خبر از نزديكي برطرف حصر داده بود پرسش مارا به گونه اي پاسخ داد كه گويي قرار نيست اين وعده روحاني تا سه سال آينده محقق شود.

    جالب تر آنكه اين پرسش دومين پرسش اعتماد از نوبخت بود، او در ابتدا بعد از پاسخ به پرسش اول گويي پاسخ به اين پرسش را فراموش كرد و زماني كه ما دوباره پرسش را يادآوري كرديم با لحني متعجب گفت «حالا كو تا ١٤٠٠؟» و سپس گفت: « نمي دانم شما چطور اين پرسش به ذهن تان رسيد؟» اين پرسش نه تنها پرسش «اعتماد» بلكه پرسش بسياري از هواداران و راي دهندگان به حسن روحاني است كه به اميد اين وعده پاي صندوق راي آمده و حماسه ٢٩ ارديبهشت ٩٦ را خلق كردند. زماني كه روحاني گفت بسياري از كارها با راي ٥١ درصدي شدني نيست، بسياري تصميم گرفتند شناسنامه هاي خود را از گنجه در آورده و بعد از انتظار در صف هاي طولاني راي خود را به صندوق بيندازند و منتظر اجرايي شدن كارهايي باشند كه با راي ٥١ درصدي شدني نبود ولی امروز با پاسخي از سوي سخنگوي دولت رو به رو مي شوند كه بيش از هرچيز تعجب مارا برمي انگيزد.

    دراقتصاد موفق بوده ايم البته با برهان خلف
    سوال ديگر «اعتماد» راجع به شكست راهكارهاي سياسي دولت در مواجهه با مشكلات اقتصادي و راهكار هاي اقتصادي دولت بود كه پاسخ نوبخت به اين پرسش نيز جاي تامل دارد. نوبخت اين پرسش را با برهان خلف پاسخ داد و گفت: « اينكه گفته شود راهكار هاي دولت رهگشا نبوده، درست نيست. از طريق برهان خلف مي خواهم توضيح دهم.

    «آقاي سخنگو به نظر شما آيا نامزد انتخابات رياست جمهوري ١٤٠٠ نيز وعده برطرف حصر خواهد داد؟» اين پرسش ما از محمد باقر نوبخت، سخنگوي دولت در نشست خبري روز گذشته

    در كدام زمينه موفق نبوده ايم؟ به عنوان مثال عنوان ارز. فرض كنيم سياست ارزي كه امروز اجرا مي شود «ارز ٤٢٠٠ توماني» انجام نمي شد چه اتفاقي براي قيمت ارز رخ مي داد؟ اگر بگوييم اين مهم نيازمند فعاليت بيشتر هست، حرفي درست و منطقي هست. ما بايد تلاش كنيم كه همراه با سياست به صورت اقتضاعي پيش رويم. ولی اينكه بگوييم اين سياست ها ناكارآمد بود قبول ندارم. ما بايد سياست هاي خود را ارزيابي و اصلاح كنيم ولی اين به معناي عدم موفقيت نيست. ما بايد متناسب با اقتضاعات سياست هاي خود را روزآمد كنيم.» سخنگوي دولت در مثال برهان خلف، حرف خود را نقض كرد. متاسفانه به دليل شرايط نشست خبري سخنگوي دولت، امكان طرح بيش از يك يا دو پرسش فراهم نيست ولی ذكر چند نكته ضروري است.

    از روزهاي پاياني سال ٩٦ التهاب بازار ارز شروع شد و در شرايطي كه شيب افزايش قيمت دلار تصاعدي بود، معاون اول رييس جمهور خبر از تك نرخي شدن قيمت ارز به قيمت ٤٢٠٠ تومان داد. حال پرسش اين است كه اين طرح چه مقدار موفق بوده است؟ كافي است سري به صرافي هاي خيابان فردوسي بزنيد. علاوه بر تغيير لحظه اي قيمت ارز، همه قيمتي خواهيد ديد جز ٤٢٠٠ تومان. از سوي مسوولان مطرح مي شود كه دلار ٤٢٠٠ توماني صرف براي امور قانوني، ثبت سفارش يا مواردي از اين دست مي شود و اين در حالي است كه دانشجويان خارج از كشور براي دريافت ارز به قیمت دولتي با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي كنند حال آنكه چطور محمدباقر نوبخت با اطمينان خبر شكست راهكار هاي سياسي دولت براي مقابله با مشكلات اقتصادي را تكذيب مي كند، جاي تامل دارد.

    جلوي خسارت را بايد گرفت
    الياس حضرتي، عضو فراكسيون اميد مجلس نيز در فروردين ٩٧ نامه اي به روحاني راجع به برطرف حصر نوشت. حضرتي در اين نامه ضمن يادآوري اين وعده انتخاباتي رييس جمهور گفت: « رخدادهاي سال ۸۸ براي كل كشور تلخ و ناگوار بود و تلخي آن هنوز هم در كام همه نيروهاي انقلاب احساس مي شود. مطلع هستم كه تصميم گيري در اين زمينه با اذن مقامات عالي كشور به شوراي عالي امنيت ملي واگذار شده است است و بسياري از نهادهاي سياسي و امنيتي كشور هم معترفند كه استمرار حصر نه تنها هيچ نفعي براي كشور ندارد بلكه همه اش خسارت و ضرر و زيان براي نظام و انقلاب اسلامي است و شخصيت هاي سياسي در حصر هم دلبسته انقلاب و نظام و مردمند و هيچ ضرورتي ندارد كه بر خلاف قانون همچنان در حصر بمانند. »

    حالا كو تا ١٤٠٠؟

    اعتماد/زهير موسوي

    واژه های کلیدی: سياسي | رسانه ها | رييس جمهور | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار